Manifestació a PALMA (Mallorca), Pl.Espanya , (concentració a les 11,30 HORES, a la cantonada del Banc de Crèdit Balear), fins a la Pl. dels Agermanats (“del Rosario”).

Trobada-Festa a CIUTADELLA (Menorca), Pl. dels Pins, 12,00 hores.

Crida de CGT a la participació en el 1er. de Maig

La crueltat a la qual estem sent sotmesos actualment els treballadors i treballadores, al ser els únics que paguem la crisi que han generat la banca i la patronal, fan que aquest 1 de Maig adquireixi la seva autentica dimensió de jornada de lluita, reivindicació i agitació social… exigint mesures laborals i socials que ens permetin seguir vivint com persones amb dignitat, en una nova societat basada en la justícia social, la solidaritat, la igualtat, una nova societat en la qual la classe treballadora, les classes populars, siguem els veritables protagonistes.

Basta d’abusos, basta d’explotació, basta de precarietat i marginació, basta de robatoris i estafes a l’erari públic, basta de neoliberalisme i capitalisme, que només entén d’acomiadament lliure i gratuït (més de 4 milions en l’atur, més de cent mil dels quals a Balears, 1 milió sense cap tipus d’ajuda), només entén de reformes laborals per a generar més flexibilitat laboral, per a seguir retallant els drets laborals, reformes en el sistema de pensions per a treballar més anys i tenir una pensió més petita, només entén de reformes perquè la patronal pagui menys a la seguretat social, només entén de seguir privatitzant els serveis públics perquè la salut, l’educació, les cures, l’aigua, l’energia, el transport… deixin de ser drets i es converteixin en el seu negoci.

CGT ha convocat més de cent Manifestacions i accions reivindicatives, al llarg de tot l’estat espanyol, per a prendre el carrer aquest 1er. de Maig de 2009, recordant així la lluita del moviment obrer anarcosindicalista que té els seus orígens en el segle XIX, i recuperant la lluita en aquest segle XXI.

Aquest 1er. de Maig és una passa més en el procés de lluita de la classe treballadora enfront del capital, és una pas en la lluita que CGT manté diàriament contra els ERO’s, en defensa de l’ocupació, en defensa dels serveis públics, pel repartiment de la riquesa i del treball, per la banca ètica i pública, pel salari social, per a l’autogestió de les empreses per part dels treballadors, per l’habitatge social, per la igualtat, contra el racisme, contra el masclisme, per a l’autogestió dels sistemes de producció i consum, contra el consumisme, per la agroecologia, per l’equilibri mediambiental i ecològic, per un nou món en el qual les persones visquem i ens desenvolupem en igualtat, justícia i llibertat.

CGT crida a la mobilització social, a la participació en les manifestacions del 1º de Maig, sempre en el camí CAP A LA VAGA GENERAL..

VISCA EL 1er. DE MAIG !

Fuente: CGT Illes Balears